• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77368
+
-

احتمالی میزبانی کرمانشاه از  مسابقات کشتی جام تختی

رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه از بالا بودن احتمال برگزاری رقابت‌های جام جهان پهلوان تختی برای دومین سال متوالی در کرمانشاه خبر داد. به گزارش ایرنا «محمدحسین محبی» اظهار کرد: در خصوص برگزاری مسابقات جام تختی در کرمانشاه با مسئولان فدراسیون رایزنی‌ شده و آنها تمایل خود را برای این میزبانی اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: پیش از این به دنبال برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان بودیم اما با توجه به هزینه‌های بالای این رقابت‌ها و موفق نشدن در جذب اسپانسر نتوانستیم این رقابت‌ها را میزبانی کنیم.

محبی تصریح کرد: کرمانشاه در سال‌های اخیر نشان داده که توان میزبانی مهم‌ترین رویدادهای ورزشی در سطح جهانی را نیز دارد، کما این‌که بارها این اتفاق در کشتی رخ داده است.  رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه در ادامه به حضور «بهمن تیموری» و «یدالله محبی» در ترکیب تیم‌ ملی برای حضور در مسابقات جهانی قزاقستان اشاره کرد و گفت: پس از سال‌ها باز هم شاهد چنین موفقیتی هستیم و می‌بینیم که کشتی‌گیرانمان در مهم‌ترین رویدادهای جهانی در ترکیب تیم کشورمانقرار می‌گیرند. 

وی گفت: مسابقات جهانی که حکم انتخابی المپیک را نیز دارد در واقع مهم‌ترین رویداد کشتی جهان و یکی از مهیج‌ترین رقابت‌های ورزشی است که در سراسر جهان بیننده‌های زیادی دارد.محبی تصریح کرد: البته احتمال عضویت یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز وجود دارد و اگر این اتفاق رخ دهد شانس مدال‌آوری کشتی‌گیران کرمانشاهی در این رویداد مهم جهانی افزایش می‌یابد.رئیس هیات کشتی کرمانشاه همچنین با اشاره به وضعیت نه‌چندان مطلوب کشتی استان در رده‌های پایه گفت: در این رده‌ها جایگاهی در کشور نداریم، از این رو به دنبال تقویت رده‌های سنی پایه مثل نونهالان و نوجوانان هستیم. 

وی افزود: سالن‌های کشتی کرمانشاه به صورت رایگان در اختیار جوانان و علاقه‌مندان به کشتی قرار دارد و مربیان خوبی هم در حال آموزش دادن آنها هستند تا آینده کشتی کرمانشاه تامین شود. محبی در ادامه از تلاش‌های استاندار کرمانشاه برای رونق کشتی استان و حمایت‌های همه‌جانبه وی از برنامه‌های هیات قدردانی کرد. 


شرکت‌ها تمایلی برای حضور در ورزش ندارند

نایب رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه نیز در مورد جذب اسپانسر گفت: برای این کار تلاش زیادی صورت گرفته که بخش اعظم آن مذاکره با شرکت‌های پتروشیمی بود، اما آنها به‌رغم داشتن توان مالی، از این کار امتناع می‌ورزند. 
«جهانبخش شکری» تصریح کرد: عموما صنایع استان به دلیل مشکلات اقتصادی که دارند تمالی به سرمایه‌گذاری در ورزش از خود نشان نمی‌دهند و همین موضوع باعث شده تا در بسیاری مواقع نتوانیم برنامه‌های هیات را به‌خوبی عملیاتی کنیم. 
وی گفت: کرمانشاه استعداد و توان زیادی در کشتی دارد و اگر اسپانسری جذب شود می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید